سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: کنفرانس ملی خرما، چالشها و پتانسیلهای تولید و صادرات خرما در ایران

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

حمیدرضا گنجعلی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، گروه گیاهان دارویی
عیسی پیری – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز
نجیبه عطایی – دستیار علمی دانشگاه پیام نور

چکیده:

از آنجا که خرما یکی از محصولات اصلی کشاورزی در ایران است، در این بررسی سعی شده است تا به راهکارهای گوناگون شناسایی بازارهای مختلف عرضه و فروش این محصول اولیه و اصلی پرداخته شود. مسلماً برای داشتن بازاری مناسب و بین‌المللی سودمند برای فروش این محصول باید کلیه مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی و عرضه زیر نظر کارشناسان ماهر به طور کامل انجام گیرد. در این راستا به بخشی از آمارهای منتشره و نیز بیان و پیشنهاد یکسری تئوری‌های مرتبط با موضوع پرداخته شده است. امید که مجموعه ایده‌های در این زمینه بتواند راهگشای راهکارهای نوین در جهت بهره‌وری بهتر و بهینه تجارت و صادرات خرما گردد.