سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

رعنا توکلی زاده – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ( بازار یابی ) دانشگاه الزهرا

چکیده:

پیشبرد فروش یکی از مهمترین عناصر ارتباطات بازاریابی است که شامل فعالیت ها و تکنیک هایی متفاوت با فروش شخصی، تبلیغات و روابط عمومی می باشد. بسیاری از شرکت ها در طول دهه اخیر بیش از ۷۰% بودجه ارتباطات بازاریابی خود را به پیشبرد فروش اختصاص داده اند. اما، با این وجود، تحقیقات دانشگاهی بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. از سوی دیگر، " وفاداری مشتری" هم یکی از مباحث مهم و حیاتی هر سازمانی به شمار می رود، زیرا حفظ و بقای هر سازمان در گرو مشتریان آن می باشد. در این پژوهش یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی مورد آزمون قرار گرفته و تاثیر ابزارهای پیشبرد فروش شامل: قرعه کشی حساب ها،اشانتیون، هداایا، تخفیفات، تسهیلات اعتباری، برنامه های وفاداریو نمونه های مجانی بر وفادرای مشتریان بانک ها مورد بررسی قرار گرفت.