سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مریم سلمانی – کارشناس ارشد هوافضا(پیشرانش)، دانشگاه علوم و تحقیقات (دانشکده هوافضا)
عبداله اسدالهی – استادیارهوافضا(پیشرانش)، دانشگاه علوم و تحقیقات (دانشکده هوافضا)

چکیده:

از آنجایی که پمپ های گریز از مرکز هم کاربرد هوایی و هم کاربرد صنعتی دارند بررسی تغییر پارامترهای هندسی بر پارامترهای عملکردی پمپ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مقاله تاثیر پارامترهای هندسی همچون زاویه ورودی و خروجی پره ، زبری سطح پره و پدیده انسداد در پمپ بر راندمان پمپ به صورت تئوری و عددی (دینامیک سیالات محاسباتی) تحلیل و با نتایج تجربی مقایسه شده است. در انتها مشخص شد که نتایج حاصل از تحلیل تئوری، همپوشی خوبی با نتایج حاصل از تحلیل عددی دارد. با مقایسه این داده ها با داده های تجربی پارامترهای هندسی بهینه پره پمپ های گریز از مرکز مدل گولدز تعیین گردید.