سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دومین همایش ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

توکتم خطیبی – کارشناسی ارشد ، گروه مهندسی صنایع ، دانشگاه تربیت مدرس تهران
محمدمهدی سپهری – دانشیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
بابک تیمورپور – دانشجوی دکترای فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

نظرکاوی به دسته بندی متنها بر اساس تمایل مندرج در آنها می پردازد و بعنوان زیر رشته ای جدید از پردازش زبان طبیعی، بازیابی اطلاعات و متن کاوی محسوب میشود. هدف ، ارایه راهکارهایی برای دسته بندی نظرات مندرج در سایتها و وبلاگها است. با افزایش شمار پایگاههای اینترنتی که اقدام به جمع آوری نظرات بازدیدکنندگان در باب محصولی خاص یا سرویسی ویژه ، می نمایند، اهمیت نظر کاوی مشخص می گردد. نظر کاوی می تواند برای پیشنهاد خرید یا عدم خرید محصولی خاص یا استفاده از خدماتی ویژه ، و نیز به عنوان مشاوری برای تولیدکنندگان محصولات جهت استخراج ویژگیهای مطلوب مشتریان و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات استفاده گردد. در این پژوهش، تاثیر یکی از روشهای انتخاب مشخصه ها بنام مربع کای را در بهبود یا عدم بهبود نتایج نظر کاوی متنهای فارسی بررسی خواهیم نمود.