سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علی مصلی نژاد – دانشجوی دکترا، دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران
ابوالفضل واحدی – استادیار گروه قدرت
عباس شولائی – استاد گروه قدرت

چکیده:

یکی از عواملی که موجب تنزل کیفیت توان می شود، اغتشاشات موجود در سیستم قدرت می باشد. از شایع ترین این اغتشاشات که عمدتا توسط کوره های القائی تولید می شود فلیکر ولتاژ می باشد. عملکرد ایده آل موتور القایی تحت ولتاژ سینوسی در فرکانس نامی امکان پذیر می باشد و در غیر اینصورت راندمان ماشین کاهش می یابد. این مقاله عملکررد موتور القائی را با وجود مولفه های فبلتر در ولتاژ ترمینال موتور مورد شبیه سازی دینامیکی قرار داده و تاثیر فلیکر ولتاژ بر پارامترهای ماشین و نتایج حاصل از شبیه سازی نیز ارائه خواهد شد.