سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هشتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

وحید بهادری نوغانی – کارشناس ارشد مهندسی هوافضا، سازمان هوافضا
نصراله رحیمی – کارشناس ارشد مهندسی هوافضا، سازمان هوافضا
علی خسروشیری – کارشناس ارشد مهندسی هوافضا، سازمان هوافضا

چکیده:

در این مقاله پدیده احتراق یک سوخت هیبریدی با تفکیک مکانیزم احتراق به دو فاز با نسبت اکسید کنندگی متفاوت مورد مطالعه قرار گرفته است. در فاز اول محصولات احتراق ناشی از پیرولیز اولیه با بهره گیری از اکسید کننده موجود در ترکیب سوخت جامد تولید شده و سپس در فاز دوم این محصولات در مجاورت اکسید کننده اصلی که وارد محفظه احتراق می شود، واکنش نهایی را انجام داده و مشخصه‌های عملکردی محفظه را بوجود می آورند. با انجام تغییرات در نرخ سوزش و در نتیجه دبی محصولات احتراق اولیه که به داخل محفظه جریان می یابند، مشخصه‌ های عملکردی محفظه احتراق سامانه پیشرانش هیبریدی مورد مطالعه قرار می گیرند. نتایج استخراج شده از حالات مختلف با یکدیگر مقایسه شده و حساسیت عملکرد موتور در برابر این تغییرات مورد بررسی قرار گرفته است.