سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

لیدا صفیر مرادلو – کارشناس سیستم های انگیزشی و رفتار سازمانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع

چکیده:

امروزه نظریه هوش عاطفی به تبع بالا رفتن ارزش ارتباطات انسانی، رشد بالایی را داشته و یکی از مباحث پر طرفدار برای سازمان ها و شرکت های تجاری می باشد. هوش عاطفی به عنوان یکی از مهم ترین مهارت های انسانی نقش مهمی را در موفقیت مدیران ایفا می کند مخصوصا در قرن حاضر که شاهد تغییرات چشم گیری نیز در دنیای تجارت و کسب و کار می باشیم. درک موقعیت استراتژیک کنونی فقط از توان مدیران خلاق و با هوش عاطفی بالا مقدور است، از این رو هوش عاطفی اهمیت دو چندانی پیدا کرده و جایگاه خود را در بیشتر از این در آینده باز خواهد نمود.