سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و انجمن ریخته گری ایران

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سعید مهریزی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
علی محمد هادیان – دانشیار دانشگاه تهران

چکیده:

از انجا که نخستین پارامتر در توانایی ایجاد اتصال در استفاده از روش ریزینگ وقوع ترشوندگی در سطح فلز زمینه توسط آلیاژ بریزینگ مورد استفاده می باشددر تحقیق حاضر این موضوع مورد بررسی قرارگرفته است کاربرد این هانیکوم دردم هواپیمای مافوق صوت می باشد و دمای کاری آن درحدود ۴۰۰ درجه است لذا انتخاب آلیاژ بریزینگ BNi-2 و لحیم کاری تحت خلا می تواند گزینه مناسبی باشد مشکل اصلی تشکیل فازهای ترد جامددرفازمذاب درحین سیکل لحیم کاری می باشد که باعث کاهش سیالیت مذاب و درنتیجه کاهش ترشوندگی می شود بنابراین نیاز به کنترل دقیق زمان و دما درسیکل بریزینگ م یباشد درنهایت دما ۱۰۷۰ درجه و زمان ۲۵ دقیقه بعنوان حالت بهینه انتخاب شد.