سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حمیدرضا حیدری – کارشناس محاسبات، اراک، شرکت واگن پارس، امور طراحی

چکیده:

درسالهای گذشته طراحان و محققان از روشهای تجربی برای بدست آوردن نتایج طراحی خود استفاده می کردند که ازجمله این روشها می توان آزمایشات مخرب را نام برد. ولیکن اخیرا با پیشرفت علم و رشد بهبود روز افزون نرم افزارها و رایانه ها، دیگر روشهای جدیدی برای اینگونه آزمایشات ابداع شده است. در این مقاله روشی جدید با استفاده از روش اجزاء محدود وسیستمهای غیر خطی ارائه شده که می تواند وضعیت یک خودروی ریلی را در حالت برخورد مدل کند. در نهایت نتایج بدست آمده با نتایج مدل طبیعی مقایسه شده است.