سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

سید مجید هاشمی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

جهانی شدن بازار ها یکمپارچگی اقتصاد جهانی . رقابت شدید . عدم اطمینان . ناپایداری محیط تجارت در سطح جهان الزامات نوینی را برای کشورهایی که علاقمند به بقاء و رقابت در محیط پیچیده و ناپایدار اقتصاد جهانی هستند پدید آورده اند این الزامات در بر گیرنده مواردی همچون استفاده از ابزار ها تکنولوژی ها و روشهای جدید برای انجام فعالیت های تجاری از جمله صادرات است . با توجه به این که به زعم برخی از صاحبنظران اقتصاد آینده اقتصاد سبکه محور خواهد بود برخورداری از توانایی هایی همچون توانایی صادرات به روش الکترونیکی برای حضور موفق در چنین اقتصادی ضرورت دارد از سوی دیگر کشور ایران یکی از کشور های در حال توعه است که در حال حاضر به درآمدهای بی ثبات نفتی وابسته است ولی در برنامه ها و استراتژی های توسعه کشور بر توسعه صادرات به ویژه توسعه صادرات غیر نفتی تاکید فراوان شده است .