سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

سیدهادی میرباقری – کارشناسی ارشد مهندسی میکانیک ، شرکت پترو پارس

چکیده:

در این مقاله دینامیک خودرو با در نظر گرفتن هفت درجه آزادی مورد بررسی قرار گرفته شده است. درجات آزادی در نظر گرفته شده شامل حرکت طولی ، عرضی ، و دوران جرم فنربندی شده حول محور z و چهار درجه آزادی مربوط به دوران چرخها می باشند. همچنین تاثیرات roll و pitchبر روی پاسخ خودرو به صورت استاتیکی اعمال شده است. در مقاله ارائه شده، تاثیرات سیستم تعلیق بر روی پاسخ جانبی خودرو معرفی شده است که در این مقاله برای واقعی تر کردن شبیه سازی در نظر گرفته می شود.