سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدرضا خدمتی – استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنایع در
عباس بیات فر – دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک (سازه های دریایی) دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

پانلهای تقویت شده آلومِینیومی بکارگرفته شده در کاربردهای دریایی، جنبه‌ها و ملاحظات متنوع طراحی را متأثراز عوامل و فاکتورهای متفاوت در خود داشته که از آن جمله می‌توان به بررسی حاضر اشاره داشت. مطالعه مدنظر با در نظرداشتن طراحی حالت حد نهایی ، بررسی رفتار کمانشی و تعیین ماکزیمم ظرفیت باربری (استحکام نهایی) را دنبال می‌نماید. در این راستا و بر اساس تجربیات محدود وبه تبع آن ضرورت‌ها و نیازمندیهای موجود جهت درک و شناخت دقیق رفتار اجزای سازه‌ای، مقاله حاضر ارائه گردیده است. پانلهای تقویت شده سه دهانه آلومِینیومی مدنظر، از آلیاژ AA6082-T6 بوده که در آن تقویت‌کننده‌های نبشی و به صورت پروفیلهای اکسترود شده و غیر اکسترود شده استفاده گردیده است.