سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

والا علی روحانی – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود

چکیده:

امروزه هر سازمان یا بنگاه اقتصادی، روشی را برای یکپارچه سازی سیستمهای کاربردی مجموعه خود بکار می گیرد و به همین خاطر هیچگاه نمی توان روش منحصر بفردی را یافت که بتواند جوابگوی نیازهای یکپارچه سازی سیستمی در کلیه سازمانها باشد.
بنابراین، برای یکپارچه سازی سیستمهای کاربردی همواره باید دیدگاه های مختلف را مد نظر داشت و با توجه به شرایط کاربردی آنها، یکی و یا حتی ترکیبی از آنها را جهت یکپارچه سازی انتخاب نمود. ، روش های یکپارچه سازی سیستمی را می توان به چهار دسته کلی تقسیم نمود که عبارتند از : یکپارچه س ازی داده گر ا . یکپارچه سازی بر اساس فرایند های تجاری ۲ و یکپارچه سازی سرویس گرا ۳ در این مقاله روشهای مختلف یکپارچه سازی سیستمهای جامع مورد بررسی و مقایسه قرار میگیرند و سپس راهکاری ترکیبی جهت یکپارچه سازی سیستمهای جامع ارائه خواهد شد.