سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

علینقی مشایخی –
محمدرضا برادران نیا –
نیما بهره دار –
محمود سیادت پژوه –

چکیده:

امروزه مدیران بسیاری از سازمانها و از جمله کارآفرینان دچار چالش های متناقضی هستند در حالی که تجارت آنها رشد نمی کند و سود شرکت به سختی در حد سالهای گذشته حفظ می شود سهامداران انتظار بازگشت سرمایه بیشتری دارند و این در حالی است که دنیای کسب و کار به سرعت رشد می کند و چنین سازمانهایی را پشت سر می گذارد هر سازمانی سعی م یکند با کاهش هزینه تولید واحد محصول، افزایش محصول جدید موفق و یا افزایش سطح خدمات خود به مشتری، در راه رشد گام بردارد. ولی همواره سطوح استاندارد بالاتری برای عملکرد سازمانها مطرح می شود و لذا تنها سازمانهایی می توانند در این بازار رقابت باقی بمانند که پیوسته در جهت دستیابی به سطوح بالاتری از عملکرد و در نتیجه رشد خود تلاش کنند. چنان که خواهیم دید رشد شرکت یکی از دغدغه های اصلی مدیران سازمانهاست و به همین دلیل در سالهای اخیر تحقیقات زیادی در این زمینه در دنیا انجام شده است. با توجه به اهمیت مساله برای سازمانهای داخل کشور، رفتار شرکت های تولیدی ایران در حوزه های مهم رشد طی یک طرح تحقیقاتی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف مورد بررسی قرار گرفت که مقاله حاضر خلاصه نتایج این مطالعه است.