سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: پنجمین همایش کیفیت و بهره وری در صنعت برق

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مسعود صادقی – شرکت توزیع نیروی برق شمال غرب تهران
مرتضی بهادری –

چکیده:

برنامه ریزی جامع یکی از فعالیت های با اهمیت برای شرکت های توزیع محسوب می شود .هر شرکت توزیع برنامه ریزی خود را با اندک تفاوتی تفسیر می نماید ولی همه شرکت های توزیع اهداف و وظایف مشابهی را دنبال میکنند. در طول سه دهه اخیر صنعت توزیع از بعد کمی رشد فوق العاده ای داشته است اما رشد کیفی این بخش درخور توجه نمی باشد . واقعیت این است که مشکلات عمده ای از قبیل طراحی غیرمهندسی، تلفات نامناسب، تفکر استاد کاری،نبود آمار دقیق، بر آوردهای غیر اصولی، عدم بکارگیری فن آوری جدید در بخش فوق وجود دارد. دراین راستا طرح جامع توزیع با هدف تهیه برنامه مدون و فراگیر که دربرگیرنده تمام واقعیات و پیش بینی های فنی و اقتصادی برای شناخت وضعیت موجود و پیش بینی منطقی برنامه های آتی باشد مطرح است.