سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

امیر البدوی – دانشیار مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس
محمد یاوری – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

در سالیان اخیر در صنایع مختلف بازارهای الکترونیکی زیادی ایجاد شده اند در حالیکه بسیاری از آنها نیز از بین رفته اند . عوامل متعددی در این امر موثرند . در این بین کسب حداقل س ود مورد انتظار هر کدام از شرکا یکی از فاکتورهای مهم بقای بازار الکترونیکی می باشد . در این مقاله تصمیم گیری خریداران و فروشندگان برای پیوستن به بازارهای الکترونیکی B2B خنثی بررسی می شود و یک مدل برنده – برنده ارائه می شود که بر مبنای آن صاحب بازار الکترونیکی با توجه به ساختار درآمدی خود شرکای بازار را به ماندن در بازار الکترونیکی ترغیب می کند .