سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

علیرضا مرادی – کارشناسی ارشد مهندسی خودرو-کارشناس واحد تحقیقات و مهندسی شرکت سایپاد
منصور منصوری – کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک-مدیر واحد تحقیقات و مهندسی شرکت سایپادیز

چکیده:

ترمز ضد بلوکه شدن چرخ (Anti-lock Braking System, ABS) جهت افزایش ایمنی خودرو هنگام ترمزه ای شدید و ناگهانی بکار گرفته می شود. این سیستم قفل شدن چرخ ها را تشخیص می دهد و ب ا کاهش و افزایش میزان فشار ترمزگیری از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کرده، در نتیجه خودرو فرمان پذیر و پایدار باقی می ماند . مقدمات سیستمکنترل دینامیک خودرو (Vehicle Dynamic Control, VDC) ، به منظور بهبود در کنترل خودرو و همچنین ایمنی خودرو در حین مانور، در سال ۱۹۹۵ چیده شد و تاکنون پیشرفتهای زیادی در این زمینه صورت گرفته است . اساس عملکرد این سیستم بر مبنای رفتار بیش فرمان (Oversteering) یا کم فرمان (Understeering) خودرو، می باشد . سیستم ترمز ABS یکی از زیر ساختارهای VDC محسوب میشود. در این بررسی تکنو لوژی و تحلیل سیستمهای ABS و VDC ارائه شده است.