سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

مسعود فرزادی مقدم – دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع گرایش مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی، ک
جعفر محمودی – دکترای مهندسی صنایع، استاد دانشگاه امام حسین (ع)

چکیده:

در دنیای کسب و کار فعلی که رقابت شرکتها بر سر حضور در عرصه کسب و کار بسیار فشرده است، کیفیت در تولید و ارایه محصول وخدمات می تواند به عنوان یکی از ابزارهای برتری جویی و موفقیت شرکتها در این عرصه رقابت در نظر گرفته شود. با ورود بهعصر تجارت الکتورنیک و پیدایش سیستمهای جدید تولید و ساختارهای جدید سازمانی سیستمهای سنتی مدیریت و تضمین کیفیت به چالش کشیدهشده اند. لذا سیستم اطلاعاتی کیفیت به عنوان یکی از ابزارهای نوین مدیریت کیفیت ازجایگاه ویژه ای برخوردار شده است. در این مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت با مروری بر ادبیات سیستم اطلاعاتی کیفیت شامل تعریف سیستم اطلاعاتی کیفیت، تاریخچه سیستم اطلاعاتی کیفیت و کارکردهای سیستم اطلاعاتی کیفیت به صورت عمومی مورد بررسی قرار گرفته است.