سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمدرسول بنی عامریان – کارشناسی مهندسی خودرو مرکز توسعه محصولات جدید شرکت ایران خودرو

چکیده:

در حال حاضر صنعت خودرو با هدایت شرکت های بزرگ خودروسازی جهان و با شتاب بسیار به سمت تجارت الکترونیک پیش می رود. گستردگی این صنعت و رقابت بسیار شدید بین سازندگان خودرو باعث شده است که خودروسازان بزرگ اقدام به تغییر استراتژی خود بر اساس مدیریت اطلاعات نمایند و بستر این تغییر، (IT) Information Technology می باشد بر این اساس شبکه های اطلاعاتی بسیار بزرگی با همکاری خودروسازان بزرگ جهان شکل گرفته و در حال توسعه می باشد که از مهمترین آنها می توان به ANX, ENX,… بر اساس سرویسهای تعریف شده با یکدیگر در زمینه های مختلف نظیر طراحی، انتقال اطلاعات فنی، برنامه ریزی، تجارت و … ارتباط دارند. گستردگی این شبکه ها به حدی است که تقریبا تمامی خودروسازان مطرح جهان را به سمت خود سوق داده است. مطالعه سرویسهای مختلف این شبکه ها و استراتزیهای حال و آینده آنها از مباحث مطرح در این مقاله می باشد.