سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین همایش ملی دانشجویی مهندسی HSE و سومین همایش ملی دانشجویی مهندسی بازرسی فنی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

اسماعیل امانی – دانشکده مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه علم و صنعت ایران
حسین عربی – دانشکده مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه علم و صنعت ایران
شمس الدین میردامادی – دانشکده مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

به دنبال حادثه شکست ۶عددپره الومینیومی ردیف دوم و سوم کمپرسورهوای توربین گازی دریکی ازنیروگاه های کشوروازکارافتادگی موتور تحقیق درمورد علت این حادثه دراولویت کاری این نیروگاه قرارگرفت لذا این پروژه درراستای این هدف تعریف و اجرا شده است به این منظور خواص مکانیکی میکروساخت اروسطوح شکست پره های اسیب دیده به دقت بررسی شده و علل تخریب مورد ارزیابی قرارگرفت براساس نتایج بدست امده شکست این پره ها ناشی ازایجادورشد ترک خستگی ازحفرات خوردگی درمرزدانه های الیاژ الومینیم تشخیص داده شد دراین تحقیق به مکانیزم ایجادورشد این ترک ها پرداخته شده است