سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

محمدرضا تقوا – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
مهران سپهری – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
شیرین تدین – دانشجوی رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت وحسابداری دانشگاه

چکیده:

در این مقاله مطالعه ای در زمینه تاریخچه شکل گیری مهندسی مجدد فرایندها، تعریف موجود در اینزمینه و طبقه بندی آن، آشنایی با ابعاد و ویژگیهای آن صورت گیرد. به علاوه سعی شده است مقایسه ای بین مهندسی مجدد و سایر نظام های متحول سازمانی همچون اتوماسیون، کوچک سازی سازمان و مدیریت کیفیت جامع صورت گیرد. در آخر مشکلات موجود در نظام بانکی و ضرورت اجرای مهندسی مجدد فرانید ها در سازمان پیشنهادی (بانک صادرات ایران) بحث شده است.