سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

الهه نجفی – دانشجو کارشناسی ارشد IT دانشگاه صنعتی امیرکبیر
عباس افرازه – استادیار دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر
احسان نجفی – کارشناس نرم افزار

چکیده:

از آنجا که امروزه استفاده از کامپیوتر فراگیر شده است لذا باید در پی ارائه نرم افزارهایی باشیم که استفاده آسان را برای کاربر فراهم سازد برای دست یافتن به این مهم اجرای دو گام زیر در طول چرخه تولید نرم افزار الزامی است.
۱) تعامل بیشتر با کاربر در حین تولید
۲) ارائه مستندات آموزشی مناسب و آموزش کاربران پس از تولید
در این نوشتار روشهای تحقق مورد دوم مورد بررسی قرار می گیرد بر اساس یک تحقیق میدانی که مراحل انجام ام در این نوشتار تشریح می گردد مشخص شده است که مستندات ارائه شده فعلی نه تنها به کاربرد در استفاده بهتر از سیستم یاری نمی رساند بلکه بر مشکلات وی می افزاید و عملا این مستندات چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند نتایج همین تحقیق علل قابل استفاده نبودن این مستندات و راهکار رفع انها را بیان میدارد که در این نوشتار تشریح خواهند شد لازم بذکر است اطلاعات حاصل از این تحقیق میدانی از طریق تکمیل پرسشنامه و مصاحبه بدست امده است که سوالات پرسشنامه بر اساس مشترکات استاندارد ISO , IEEE تنظیم شده است.