سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

عاطفه نجیبی – د
سعید علیایی – استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

چکیده:

از آموزش الکترونیکی می توان به عنوان ابزاری کارآمد و مفید به منظور گسترش واژگان فارسی استفاده کرد. بنابراین لازم است محتوای الکترونیکی تولید شده به طور جامعی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. دراین مقاله به چگونگی ارزیابی محتوای الکترونیکی دروس پس از تولید اولیه آن می پردازیم دراین بین موارد مهم و قابل توجه ی را که لازم است مورد ارزیابی قرار گیرند مورد بررسی قرار می دهیم از جمله این موارد می توان به املای صحیح واژگان دستور زبان صحیح و بهنگام ، بکا ر بردن واژگان در موقعیتهای صحیح، نشانه گذاری صحیح جملات و پاره گفتارها و صداگذاری مناسب برروی محتوای تولید شده اشاره کرد . همچنین در این مقاله به بررسی کیفیت و چگونگی کاربرد صدا و زبان معیار خواهیم پرداخت.