سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

محمود جعفرپور – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه ع
مرتضی فیاضی – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه ع
محمدمهدی بهرام زاده – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه ش

چکیده:

دراین مقاله به بررسی وضعیت آموزش الکترونیکی در دانشگاه های ایران پرداخته شده است بدینمنظور ابتدا به تاریخچه آموزش مجازی تعاریف یادگیری الکترونیکی، مزایا و محدودیتهای آن اشاره شده و سپس موانع، راهکارها و عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی در دانشگاه های کشور مورد بررسی قرار گرفته است نتایج این تحقیق نشان می دهد که در آموزش مجازی در کشور ایران مشخصه های استاد نقش بسزایی داشته و پس از آن مولفه های پشتیبانی در درجه دوم اهمیت قرار دارند پشتیبانی از سیستم های مرتبط استفاده از تکنیسین های مجرب ، بروزرسانی سیستم ها و فراهم آوردن امکان بهره مندی از تمامی امکانات علمی دانشگاه به صورت شبکه ای منسجم و یکپارچه از جمله عوامل دیگری است که طبق نتایج این پژوهش در موفقیت این نوع از سیستم آموزش می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.