سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و برنامه ریزی انرژی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

رامین حقیقی خوشخو – استادیار مکانیک دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور
مختار شعبانی – کارشناس ارشدشرکت قطارهای مسافری رجا
محمد امانی – کارشناس ارشدشرکت مهندسی مپنا

چکیده:

قطارها هنگام حرکت در سرازیری ، بایستی سرعت خود را در بیشترین اندازه ای که مطابق ایمنی و برنامه های اداره سیر و حرکت قطارها باشد ، حفظ نمایند . در لکوموتیوها با داشتن ترمز دینامیک ، انرژی زیادی آزاد شده در سرازیری با تبدیل به الکتریسیته به صورت گرما درآمده که با کمک یک فن خنک کاری می گردد . در این پژوهش ، چگونگی عملکرد این سیستم ، پتانسیل این انرژی در حال اتلاف ، و راهکار لازم جهت ذخیره سازی بررسی گردیده است .