سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین همایش مشترک انجمن مهندسین متالورژی و انجمن ریخته گری ایران

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

رضا زائرحیدری – کارشناس ارشد حوزه معاونت فروش و صادرات ذوب آهن اصفهان
مجید رفیعی – کارشناس ارشد تحقیقات تجاری مدیریت تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان

چکیده:

درسال ۸۶ بازار فولادهای ساختمانی درایران شاهد ورود بازیگران جدیدی به این صحنه بودچینی با استفاده از خلا موجود در بازار که بدنبال کاهش تولید وافزایش مصرف فولاد در سال ۸۵ روی داد به بازار هایم نطقه شمال خلیج فارس روی آوردند چینی با دراختیار داشتن بیش از یک سوم حجم تولید جهانی فولاد نقش تاثیر گذاری برروی بازار جهانی این کالای استراتژیکبازی می کنند ۶ شرکت عظیم این کشور در بازارهای اروپای غربی ژاپن و کره بسیار فعال هستندو ۲ شرکت چینی نیز توانسته اند از دیوارهای حمایتی ایالات متحده عبور نمایند همه این مواد نشان میدهد که همانگونه که حجم تولید فولاد درچین افزایش یافته است تکنولوژی فولادنیز دراین کشور ارتقا پیدا نموده است. با این همه مطالعه میدانی واردات فولاد به ایران موید نیمهدیگر واقعیت است شرکتهایی که محصولاتشان به بازارهای کشور راه یافته است از تولید کنندگان صاحب نام بهشمار نمی آیند و درپاره ای موارد محصولاتی به ایران وارد می شود که امکان فروش آ«درحاشیه جنوبی خلیج فارس ممکن نیست هدف ازاین تحقیق ایجاد یک نگرش واقع گرایانه درمورد روند واردات فولاد به کشور درسال ۸۶ نوع محصولاتی که به کشور وارد شده است و تهدید و فرصت هایی است که در شرایط جدید تولید کنندگان مصرف کنندگان و تجار بازار فولادبا آن روبروهستند.