سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

روح الله صابریان – کارشناس مهندسی صنایع، کارشناس تحقیقات و بهره وری، شرکت آب و فاضلاب شه
غلامرضا قدس – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، معاونت برنامه ریزی و بهبود مدیریت، شرکت آب

چکیده:

این مقاله به رویکرد تفکر مدیریت استراتژیک و ماهیت آن می پردازد، در این بررسی ضرورت تفکر استراتژیک و ویژگیهای این تفکر و عوامل موثر تقویت کننده آن و اصول مورد نیاز در این تفکر و مزیتهای آن، ماهیت و کارکرد آن و در نهایت یک الگوی مفهومی برای این شیوه تفکر تشریح می شود. منظور اصلی مقاله تنها تبیین این رویکرد مهم مدیریتی نیست بلکه آنچه امید داریم در انتهای مقاله حاصل شود شکل گیری مجموعه ای از مولفه های دیدگاهی پیرامون محیط کسب و کار است که مدیران در سازمانها یا شرکتها با بکارگیری این دیدگاه در سیستم کاری خوداثر بخشی و بازدهی عملکرد شان را توسعه بخشند.