سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

ملیحه سیاوشی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز آباد
زهرا توانگر مروستی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا

چکیده:

با توجه به افزایش روند چاقی کودکان و شواهد علمی مبتنی بر نقش بازار یابی مواد غذایی بر افزلیش چاقیدر کشورهای مختلف قوانین محدود کننده متعددی در مورد تبلیغ برای کودکان وضع شده است به عنوان مثال تبلیغ شکلات و شیرینی جات در کویت ممنوع است . و یا سوئدی ها تبلیغات تلوزیونی که کودکان زیر ۱۲ سال را هدف قرار می دهند ممنوع نموده ناد . علاوه بر قوانین دولتی یک حرکت داوطلبانه از جانب شرکتهایی که بازار هدف عمده آنان کودکان است برای محدود نومدن تبلیغ اقلام پر کالری و پرب برای کودکان و تعهد به پایبندی به اصول خاصی به نام اصول بازاریابی مسئولانه در کشورهای جهان آغاز شده است .