سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

رویا حسنیان اصفهانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشکده آموزشهای الکتر
منصور امینی لاری – دکترای سیستم های DSIS، استادیار مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز واحد

چکیده:

یک فضای مجازی سه بعدی پیشرفته برروی اینترنت Second life است که دقیقا مشابه با دنیای واقعی شبیه سازی شده است کاربران به عنوان ساکنین وارد محیط می شوند و در آن قادر به انجام انواع اعمال انسانی هستند دراین دنیا می توان با سایر ساکنین حرف زد، قدم زد، رانندگی کرد، به رستوران رفت، شبی را در هتل گذراند، داد و ستد کرد، تماس تلفنی برقرار کرده ، و یا حتی ازدواج نمود نکته جالب این که همه فعالیتهای این دنیای مجازی توسط ساکنینش اداره می وشد فعالیتهای جازی دراین فضا را میتوان تحت سه گروه عمده تفریحی، آموزشی و تجاری دسته بندی کرد. در مقاله پیش رو فعالیتهای تجاری دائر دراین فضا بررسی و مدلهایی جهت دسته بندی آنها پیشنهاد می شود همچنین تحلیلی از گونه جدیدی از نیازهای مشتریان در دنیای آینده ارائه می گردد.