سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین همایش بررسی مشکلات شبکه‌های آبیاری ، زهکشی و مصرف بهینه آب کشاورزی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

غلامرضا وثوقی امیری – کارشناس شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری مازندران

چکیده:

امروزه با پیشرفت صنعت، تکنولوژی، ارتباطات، حمل و نقل و جهانی شدن تولید و خدمات، تعیین امکان ارائه خدمات یا تولید، یکی از مهمترین تصمیمات سازمانها و شرکتها بوده و عوامل کمی و کیفی درون سازمانی و برون سازمانی زیادی بر آن اثر دارند. امروز بیشتر سازمانهایی که با تعداد زیادی مشترک سر و کار دارند و مجبور به صدور صورتحساب و پیگیری جهت اخذ مبالغ و نگهداری حسابهای مشترکین هستند، سیستم های پیچیده و بزرگی را طراحی کرده اند و اهرم های قوی جهت وصول در اختیار داشته و معمولا در نگهداری حسابهای مشترکین اختلافی پیش نمی آید اما با داشتن اهرم های باز هم تعداد مشترک بد حساب آنها کم نیست. آنها همه مشکلات خود را حل کرده و فقط به مشترکین بد حساب فکر می کنند و در تلاش هستند که این تعداد را به حداقل برسانند اما در شرکت بهره برداری و توزیع آب مازندران، در اول راه هستیماهرم های قوی جهت وصول وجود ندارد و هر ساله بر تعداد مشترکین بد حساب افزوده می شود. وصول نشدن حقوق دولت (آب بهاء و حق النظاره از مصرف کنندگان آب) شرکت را دچار تنگناهای نموده است که در صدد است با ایجاد روش های نوین و ارائه راهکارهای مناسب، این تنگناها را به یک فرصت تبدیل نموده و رضایت مشترکین خود را نیز فراهم آورد.
اگر از روش های جدید به درستی استفاده شود تا اندازه زیادی مشکل را حل خواهد کرد. امیدوارم که مدیران راشد شرکت و مدیران امور، برای سیستم و روش جدید اهمیت ویژه ای قائل شوند تا این روش بتواند جای پای محکمی در امورات بهره برداری پیدا کرده و یک بازوی قوی در کنار کارکنان باشد.
در این تحقیق سعی شده است با استفاده از روش ها و تکنیک های علمی و پرسش از مشترکین و متخصصین در این امر، کلیه عوامل و فاکتورهای اثر گذار در وصول مطالبات دولت از مشترکین بد حساب را شناسایی ، ارزیابی و تصمیم گیری نمائیم.