سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سعید حیات داودی – دانشجوی کارشناسی ارشد IT دانشگاه شیراز – ورودی مهر ۸۴ کارشناس ارشد مالیا

چکیده:

با توجه به شروع بعضی تبادلات تجاری ساده بر اساس روند ارایه خدمات ، تعدادی از ارایه کنندگان خدمات تصمیم به توسعه و گسترش عرضه خدمات جانبی نموده اند که علاوه بر آن در این روند روش های فیزیکی قدیمی و سنتی به زیر بنای اقتصادی نوین تبدیل می شوندکه با استفاده از راهکار ۳PLs نوعی رقابت با دامنه انعطاف پذیری وسیع تری برقرار می گردد که به طور همزمان روند مدیریت و کنترل هزینه را به شکل بهتری امکان پذیر می سازد.
ارایه دهنده طرف سوم لجستیکی (third-party logistics) که به اختصار ۳PLs نامیده می شود ، سازمانی است که با تولید کنندگان و شرکتها همکاری نموده و خدمات لجستیکی را برایبخش یا کل فرایند مدیریت زنجیره تامین انجام می دهد. ارایه دهندگان طرف سوم لجستیک معمولا در ادغام خدمات انبارداری و حمل و نقل دارای تخصص می باشند و می توانند نیازهای مشتریان را بر اساس وضعیت بازار و تقاضا برآورده کرده وخدمات لازم ارایه نمایند.
این مقاله بر اساس پژوهشی در خصوص ۳PLs یا صنایع ارایه کننده طرف سوم لجستیک در سطح دنیا و مطالعات موردی متمرکز شده است. هدف از انجام این مقاله درک این موضوع است که چگونه مشتریان به تشخیص و شناخت ارایه کنندگان خدمات تدارکاتی بر حسب دستیابی به سود مورد نظر در زمینه تخصیص منابع می پردازند. راهکار اجرای عملی این مطالعه این است که می تواند در جهت حمایت بالقوه برای مجموعه ای از هماهنگ سازیهای مرتبط با روند اجرای ۳PLs به شکلی موثر به کار رود و به این ترتیب به سازمان ها کمک کند که فراتر از دنیایی گام بردارند که فقط در آن به هزینه بر اساس رقابت ها توجه می شود و بتوانند علاوه بر آن در ابعاد وجنبه های چندگانه رقابت بپردازند .