سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دهمین کنگره سالانه انجمن مهندسین متالورژی ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

کاوه کلاهگراذری – بخش تحقیقات کامپوزیت شرکت پارسیان
بهزاد طولمی نژاد – دانشجوی دکتری متالورژی
شادی کلاهگراذری – دانشجوی کارشناسی متالورژی

چکیده:

امروزه به منظور بالا بردن کارایی هواپیماهای نظامی در قسمتهای مختلف سازه آن جایگزینی موادجدید به جای مواد معمول هرچه بیشتر صورت می پذیرد بدنه و قسمتهایی از بال هواپیمای K16 از نوع کامپوزیت زمینه پلیمری Kevlar -epoxy می باشد دراین مقاله ابتدا اثر تغییر عوامل برکیفت نمونه بروش رگراسیون چندبعدی با استفاده از نرم افزار اماری spss فرموله گردید و سپس پارامترهای موثر بر توانایی ماده مرکب مذکور در برابر نفوذ پرتابی با استفاده از روش طراحی ازمایش تاگوچی بهینه شده و نهایتا با استفاده از نرم افزار liftline میزان بهبود شرایط جایگزین شده تایید گردید.