سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حسین افشار – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا – دانشگاه شیراز، دانشگاه شیراز – دا
محمدمهدی علیشاهی – استاد مهندسی مکانیک – دانشگاه شیراز، دانشگاه شیراز – دانشکده مهندسی – ب

چکیده:

بدست آوردن ضرایب آیرودینامیکی اجسام پرنده با شکل پیچیده با استفاده از آزمایشات تونل باد و یا بکمک روشهای عددی صورت میگیرد . آزمایشهای تونل باد، زمان و هزینه زیادی دربردارند و همچنین محدودیت در ابعاد نیز از معایب این روش میباشد . در این مقاله با بکارگیری دینامیک سیالات محاسباتی اقدام به حل جریان حول قایق پرنده با حدود ۵ / ۶ میلیون سلول و توسط ابر رایانه موازی با تعداد ده پردازشگر نموده ایم . با توجه به اینکه هندسه جسم بطور کامل شامل بال، بالچه، بدنه، ایلوران، دم عمودی، دم افقی، سکان عمودی و سکان افقی مدل شده است بنابراین ضرایب آیرودینامیکی بدست آمده، شامل ضرایب تداخلی بین اجزای مختلف نیز میباشد