سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

محمدحسین ابویی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی صنایع، دانش
محمدعلی دهقانپور – کارشناس مهندسی صنایع، کارشناس تولید شرکت کابلهای مخابراتی شهید قندی
راضیه پهلوان حسینی – کارشناس مهندسی صنایع، کارشناس شرکت سامان آوران توسعه

چکیده:

از اهداف و سیاستهای مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران توسعه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی جهت گسترش توجه و حساسیت جامعه نسبت به استانداردها می‌باشد.
این مقاله در همین راستا به بررسی حساسیت و همچنین سطح اطلاعات و اعتماد عمومی نسبت به استاندارد ملی و کالاهای دارای نشان استاندارد ایران می‌پردازد. برای انجام این بررسی، با توجه به ویژگیهای تحقیقات پیمایشی، از روش پرسشنامه به همراه مصاحبه حضوری استفاده شده است. گروههای مورد مطالعه به تفکیک عبارت از تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان کالا می باشد.