سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: نوزدهمین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

شهرام لطفی – شرکت متن، بخش نیروگاه ایران

چکیده:

تبدیل موتورهای دیزلی سنگین با کاربرد تولید برق به موتورهای دوگانه سوز، علاوه بر اینکه باعث تولید ارزانتر برق و صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت می گردد، آلایندگی زیست محیطی اینگونه موتورها را نیز به شدت کاهش می دهد . برای افزایش کارایی سیستم دوگانه سوز باید سعی شود که مخلوطی تا حد امکان یکنواخت تر از گاز و هوا را وارد سیلندرهای موتور نمود . به این منظور رفتار جریان درون ورودی هوای یک دیزل ـ ژنراتور ۲ با استفاده از روشهای دینامیک سیالات عددی ۳ (CFD) مورد بررسی قرار گرفته است . در نهایت با بررسی حرکت گردابه های جریان هوا در انشعابات تغذیه هوای هر سیلندر، نقاط مناسب برای تزریق گاز انتخاب و تائید می شوند .