سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

مهدی جنیدی – کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
هدی ناصری – کارشناسی ارشد مدیریت IT

چکیده:

هدف این مقاله بررسی نقش اعتماد بر رفتارهای مشتری در خریدهای اینترنتی با نگرشی بر مدل پذیرش فناوری TAM می باشد. نتایج این مطالعه که بوسیله یک نگرش سنجی توسط پرسشنامه از ۱۲۵۸ مشتری که تجربه خریدهای online را داشتند نشان داد که سهولت استفاده ادراک شده و سودمندی ادراک شده اثرات قابل ملاحظه ای بر روی اعتماد در تجارت الکترونیکی دارد. اعتماد همچنین اثر قابل ملاحظه ای بر نگرش مشتری برای خرید اینترنتی دارد.