سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه فعالیتهای اقتصادی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمد مهدی بهرام زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد،مدیریت بازگانی-بازاریابی، دانشگاه شهید چمران

چکیده:

شرکت های کوچک و متوسط (SME) با توجه به ویژگی های منحصر به فردشان به عنوان یکی از مجموعه های مولد فعالیت های اقتصادی درصنعت از جایگاه ویژه ای برخودارند .بررسی و شناخت مزیت های رقابتی و میزان رقابت پذیری محصولاتSME ها در هر کشور گامی اساسی در شناخت وضع موجود و آینده صنعتی و تبیین برنامه ریزی های استرتژیک و بلند مدت می باشد. مقاله حاضر در نظر دارد تا مزیای استفاده از مدیریت استراتژیک در بنگاه های کوچک را برشمرده و تاثیر آن را در افزایش رقابت پذیری این بنگاه ها به عنوان بستری مناسب برای انجام فعالیت های متعدد اقتصادی در جهت توسعه صادرات مورد تحلیل قرار دهد.