سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

ثاراله عباسی – دانشجوی کارشناسی ارشد ، دانشگاه علم و صنعت ایران
محمدحسن شجاعی فر – استاد، دانشگاه علم و صنعت

چکیده:

در این مقاله تاثیر قرار گرفتن اسلت(Slat) در قسمت حمله بال هواپیما بر میدان جریان و نیروهای لیفت و درگ و ضرایب آنها مورد بررسی قرار می گیرد. بدین منظور مقطع بال هواپیما در دو حالت ایوفویل ساده ۴۴۱۲ و ایروفویل با اسلت ۴۴۱۲ به صورت دو بعدی مدلسازی می شود. چون جریان به صورت جریان خارجی (External Flow) می باشد در اطراف مدل، منطقه حل ایجاد می گردد. با در نظر گرفتن عدد ماخ و زاویه حمله و اعمال شرایط مرزی و با ایجاد شبکه بندی مناسب تحلیل جریان بر روی بال انجام می گیرد. به منظور تحلیل از روش های موجود در دینامیک سیالات محاسباتی استفاده و معادلات ناویه استوکس حل می گردد . نتایج خروجی تحلیل جریان از قبیل سرعت، دما، فشار و نیروهای وارد بر بال و ضرایب آیرودینامیکی استخراج می شود.با تغییر عدد ماخ و زاویه حمله تحلیل جریان تکرار می گردد. با مقایسه نتایج حل برای حالت های مختلف عدد ماخ و زاویه حمله در دو مدل ، تاثیر وجود اسلت مشخص می شود.