سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مریم سلمانی – کارشناس ارشد هوافضا(پیشرانش)، دانشگاه علوم و تحقیقات (دانشکده هوافضا)
منصور نصراصفهانی – کارشناس ارشد مکانیک،شرکت مهندسی قدس نیرو
حسین مهدوی – استادیار مکانیک ، دانشگاه علوم و تحقیقات (دانشکده هوافضا)

چکیده:

یکی از مباحث مهم در محفظه احتراق میزان انتقال حرارت می باشد که بر روی راندمان و عملکرد محفظه احتراق اثر بسزایی دارد. در این مقاله اثر پارامترهای مختلف نظیر تاثیر جریان سوخت و هوا در انتقال حرارت در محفظه احتراق مورد بررسی قرار گرفته است و به این نتیجه می رسیم که در محدوده عددهای رینولدز بالا نمودارهای دما و سرعت(گازهای حاصل از احتراق) حاصل از تحلیل عددی (دینامیک سیالات محاسباتی) همپوشی خوبی با نمودار دمای حاصل از داده های تجربی دارد. اما در محدوده عددهای رینولدز پایین نمودار دمای حاصل از تحلیل عددی با نمودار حاصل از داده های تجربی انطباق قابل قبولی نمی باشد . دما در نزدیکی دیواره محفظه به دلیل خنک کاری جداره محفظه احتراق کاهش می یابد.