سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: سومین همایش قیر و آسفالت ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

ابراهیم فروزان صدر تهرانی – مدیر عامل شرکت باطن شیمی
فریبرز واحدی – کارشناس ارشد راه و ترابری – رئیس اداره ایمنی راههای استان تهران

چکیده:

امروزه با گسترش راههای شهری و برون شهری و افزایش روز افزون و ازدیاد سفرهای روزانه افراد که به تصادفات رانندگی احتمالی و نهایتا به تاخیر در رسیدن افراد به مقصد منجر می شود، استفاده از خط کشی محوری و علائم نوشتاری افقی نقش موثری در مدیریت کنترل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی جاده دارند، پدیده قیر زدگی و جرم گرفتن رنگهای مورد مصرف در جاده ها موجب اتلاف انرژی و سرمایه ملی و کاهش دید رانندگان و درنتیجه کاهش ضریب ایمنی تردد خودرو در معابر خواهد شد که ضرورت بوجود آمدن یک رنگ ترافیکی ضد جرم را به دنبال دارد.
در این مقاله به بررسی فاکتورهای دخالت کننده در کاهش شفافیت رنگ بر اثر قیر زدگی و جرم پذیری از قبیل کیفیت آسفالت – کیفیت رنگ و اجرای رنگ پرداخته شده و تاثیر وجود رنگهای بدون شفافیت بر کاهش ایمنی و افزایش هزینه های جاری مورد تحلیل قرار گرفته است، همچنین در اینمقاله با ساختار فرمولی رنگ ترافیکی سرد ضد جرم آشنا می شویم و در انتها به تجربه های عملی و موارد اجرا شده رنگ ضد جرم اشاره شده است.