سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هشتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

بابک دارابی – کارشناس مسئول بوژی- بدنه واگنهای مسافری دفتر مهندسی و نظارت
وهاب فضلی – کارشناس مهندسی راه آهن _ دانشگاه علم و صنعت

چکیده:

در این مقاله سعی شده است یکی از مکانیزم های مهم که دربرخی از بوژی هایواگنهای مسافری بنا به ملاحظاتی تعبیه شده است ، تشریح گردد.در ادامه به بیان برخی مشکلات ایجادشده در بهره برداری از مکانیزم Anti-Roll در بوژی واگنهای فرانسوی که باعث عملکرد منفی آن شده است پرداخته می شود.
راه حل مبنی بر چگونگی حذف این مکانیزم به نحوی که حداقل تاثیر در عمللکرد سیستم را داشته باشد از دیگر مطالبی است که ارائه می گردد.
در خاتمه با تحلیل نرم افزاری و مدلسازی واگن و بوژی در نرم افزار Adams-Rail حالات مختلف مقایسه و تاثیرات حذف این مجموعه ( مکانیزم ) بررسی می گردد و نهایتاً نتیجه گیری می شود که با اعمال تغییراتی خاص می توان آنرا حذف نموده و به تبع آن مشکلات نگهداری و تعمیرات و احتمال افزایش سایش چرخ نیز مرتفع خواهد شد.