سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

غلامعلی شفا بخش –
عبد الباسط رستمی –

چکیده:

اززمانی که خصوصیات و مشخصات فنی اصلی سیستم ای ریلی طرح گردیده تا کنون همواره سعی براین بوده که مشکلات این سیستم رفع گردد و یا حتی الامکان بهبود یابد دراین زمینه تلاشهای مختلفی بصورت جدی و یا به صورت مقطعی صورت پذیرفته شده است .درعصر حاضر بیشتر توجه برروی کاهش نیاز بهت بهتماس چرخ و ریل متمرکز شده است چرا که این امر باعث فرسودگی چرخ و ریل و ایجاد آلودگی صوتی می گردد و ازسوی دیگر در میزان چسبندگی و در نتیجه اعمال توان حداکثر محدودیت هایی ایجاد می گردد .یکی ازراه حلهایی که جهت کاهش تماس چرخ و ریل به نظر می رسد ،استفاده ازسیستم شناوری مغناطیسی است . دراین مقاله سعی شده است که چگونگی کاراین نوع سیستم و قطار بررسی شود و مزایای آن نسبت به سایر قطارهای مرسوم بیان گردد.