سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: سومین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

دکتر محمود احمدی نژاد – استادیار دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران
جلال ایوبی نژاد – کارشناس ارشد مدیریت ساخت دانشگاه علم و صنعت ایران
غلامرضا قهرمانی – کارشناس ارشد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

صنعت ساخت با سرعت شگفت انگیزی در حال رشد و توسعه است. بالطبع شرکتهای ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حال گسترش هستند. همزمان یا این رشد نیازها و توقعات مشتریان نیز بیشتر شده و شرکتها و سازمانهای مرتبط با صنعت ساخت باید کیفیت محصول و خدمات خود را افزایش داده و رضایت مشتریان را جلب کنند تا در صحنه رقابت باقی بمانند تا جایی که کیفیت به عنوان جزء کلیدی تغییر دهنده روشهای مدیریت پروژه مطرح است. سیستم های مدیریت کیفیت به عنوان سیستم هایی جهت کنترل و تضمین کیفیت در صنایع گوناگون، خصوصا صنایع تولیدی مطرح اند و در سالهای اخیر در صنعت ساختمان نیز مورد توجه قرار گرفته اند. در مقاله حاضر سیستم های مدیریت کیفیت در صنعت ساخت را بررسی کرده و مروری داریم بر مزایا و معایب آنها در صنعت ساخت و همچنین به طور موردی صنعت ساخت ایران در این مورد بررسی شده مورد مطالعه قرار گرفته است.