سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

احمد فراهی – دکترا کامپیوتر عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور سازمان مرکزی تهران
ساناز شفیعی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تهران
لیلا آذربد – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور تهران

چکیده:

شرکت های کوچک و متوسط در رونق اقتصادی توسعه فناوری و به تبع آن کارافرینی نقش بسیار موثری دارند توسعه این شرکت ها در گروایجاد زیرساختهای لازم برای کاهش خطرپذیری آنها در دوران رشد فعالیت خود می باشد توسعه صنایع کوچک و متوسط رمز توسعه اقتصادی دهه اینده است آینده از آن شرکتهای کوچک و متوسط است تنوع و شتاب نوپیدا در فعالیتهای اقتصادی خبر ازتحولاتی عمیق و اساسی در شکل و ماهیت ایننوع فعالیت ها در آغاز قرن بیست و یکم م یدهد با توجه به اینکه در اکثر کشورهای دنیا بخش قابل ملاحظه ای از فعالیتهای اقتصادی توسط شرکتهای کوچک و متوسط انجام می شود و این شرکت ها مسائل و مشکلات خاص خود را در ورود به عرصه رقایت جهانی پیدا می کنند دولتها با تدابیر مختلفی همواره به فکر حمایت منطقی از این شرکت ها بر می آیند تا رقابت پذیری انها را به گونه ای بالا ببرند که توان رقابت در بازارهای رقابتی دنیا را به دست آورند اما با وجود این این شرکت ها بایستی برای بقای بیشتر خود در بازار در مقابل رقبای بزرگ یا از طریق اتحاد با شرکت های مشابه برای افزایش نرخ نفوذ در بازار و کاهش ریسک های مالی و یا از طریق استفاده از فناوری های جدید برای غلبهبر مقیاس اندازه غیراقتصادی شان و همچنین نوآوری که آنها را به طور برجسته ای از رقبای بزرگترشان متمایز می سازد مشکلات ناشی از اندازه خود را مرتفع سازند.