سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: دومین همایش بین المللی بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

هدایت کارگرشورکی – گروه مشاورین سامان آوران توسعه
فاطمه پاکنژاد – دانشجوی مهندسی عمران

چکیده:

ابعاد مختلفی را می توان به منظور ارزیابی کارکرد نظام رسمی و دانشگاهی آموزش فنآوری انرژی , مدنظر قرار داد . در این میان , پژوهش حاضر به کاوش در چهار حوزه تولید ,توزیع , مصرف و مدیریت انرژی می پردازد و از طریق گردآوری اطلاعات مورد لزوم از نمونه ای به حجم ۱۵۸۵ نفر از دانشجویان مهندسی , به کمک پرسشنامهای بیست سوالی , فرضیه اصلی وجود ضعف در نظام آموزش دانشگاهی ایران در زمینه توسعه و انتقال فنآوری انرژی را مورد آزمون قرار می دهد . پس از جمع آوری داده ها و تحلیل آنها به کمک فنون و آماری مناسب , فرضیات فرعی تحقیق مورد تائید واقع شده و در مجموع فرضیه اصلی پژوهش نیز در سطح اطمینان ۹۵ درصد پذیرفته می شود . در پایان بر مبنای یافته های تحقیق , نسبت به ارائه پیشنهادهایی کاربردی در سطوح دانشگاه , صنعت , مدیریت و پژوهشی اقدام صورت گرفته است .