سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

فتاح میکائیلی – عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی
سیدمجتبی حسینی بامکان – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه علامه طباطبائی
ندا رستخیز پایدار – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

سرعت تحولات جهان معاصر بی تردید در گذشته سابقه نداشته است. تغییرات فناوری و فضای فشرده رقابتی، شرایط دشواری را برای تولید بوجود آورده است که دیگر نمی توان در سالیان متمادی تقاضای بالا و پایدار و یا بازارهای تضمین شده داشت. تغییرهای سریع در سلایق مشتریان موجب طراحی های مجدد محصول بطور متناوب گردیده به طوری که تهاجم مدل های جدید بهبود یافته در بازار، سبب کاهش شدید عمر محصول نیز گردیده است. لذا در دنیای امروزه استفاده ازسیستم هایی همچون برنامه ریزی منابع سازمانو مدیریت ارتباط با مشتریتنها یک مزیت رقابتی نیست بلکه یک ضرورت برای سازمان محسوب می شود. در این مقاله با توجه به بیان اهمیت و ضرورت اجرای سیستم های CRM و ERP چارچوبی جهت مشخص نمودن نحوه ارتباط بین این سیستم ها ارائه گردیده است بطوریکه بتواند ضمن افزایش یکپارچگی در سازماناین امکان را فراهم نماید تا سازمان ها قادر باشند از دانش های استخراج شده از درون پایگاه های CRM به نحو کارا وموثری در امر تولید و ارائه محصولات و خدمات به مشتریان استفاده نمایند چرا که این امروزه یکپارچگی و ارتباط به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند برای سازمان ها محسوب می شود.