سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

رضا توکلی مقدم – استادیار
کیانوش حسنی نژاد – کارشناس ارشد

چکیده:

تجارت الکترونیکی بطور خلاصه به معنای خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت است. این نوع تجارت نیز مثل روش سنتی آن قابل تقسی مبندی بصورت معامله افراد با یکدیگر، فرد با بنگاه ، بنگاه با بنگاه و بنگاه با دولت م یباشد. به منظور بهره گیری از این امکان جدید، در این مقاله دستورالعملی جهت ایجاد یک پایگاه تجاری بصورت مرحله به مرحله ارایه شده است. عناصر اصلی جهت انجام یک معامله Online عبارتند از: مشتری، صادرکننده، بازرگان، دریافت کننده، دروازه پرداخت و پردازنده که در فرایند تسویه حساب الکترونیکی مورد بحث قرارگرفت هاند. ریس کهای تجارت الکترونیکی و مواردی که به منظور بالابردن امنیت معاملات بایستی مورد توجه واقع شوند نیز بررسی شد هاند.