سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

رحمان پوردهزاد – کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشگاه علامه طباطبائی
سعید رحمتی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

ظهور و نفوذ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در سازمانها، همراه با ایجاد فرصتهای شگرف برای بهبود و بازمهندسی فرایندهای کسب و کاری (بخصوص فرایندهای خارجی و مرتبط با شرکاء تجاری) باعث ایجاد الگوهای جدید کسب و کاری و نزدیک شدن به ایده "بنگاه وصل " گردیده است.ایجاد شبکه‌‌های مختلف انسانی، اجتماعی، مالی، تکنولوژیک و صنعتی فاصله‌ها و نقاط تمایز بین سازمانها را کاهش داده و شبکه‌ ارزش را جایگزین مفهوم زنجیره ارزش نموده است. از دیگر روی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان، مدیریت زنجیره تامین و برنامه‌ریزی منابع سازمان، متناسب با ویژگی‌های سازمانهای سنتی طراحی و تدوین شده و دیگر پاسخگوی نیازهای سازمانهای چابک و بلادرنگ در عصر اطلاعات و جامعه شبکه‌ای نیست. از این رو برنامه‌ریزی منابع سازمان۲ با دیدی برون‌نگر و با توجه به نیازهای یک صنعت (به جای یک سازمان خاص) در حال شکل‌گیری است. به همین منظور این مقاله در پی آن است تا با پاسخگویی به سوالات ذیل، بحث برنامه‌ریزی منابع سازمان۲ را مورد کنکاش قرار دهد.
• چه مباحث کسب‌وکاری، بازار "برنامه‌ریزی منابع سازمان۲" را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
• کارکردها و تکنولوژی نرم‌افزارهای کاربردی در زمینه "برنامه‌ریزی منابع سازمان۲" چگونه تکامل یافته است؟
• طریقه حرکت و دستیابی سازمان متقاضی به "برنامه‌ریزی منابع سازمان۲" چیست؟