سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

رضا پوررجب – معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت
اکبر بابایی – کارشناس تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

چکیده:

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و مجموعه واحدهای تحت پوشش مسئولیت عملیات استحصال، تولید و توزیع آب شرب و جمع آوری، دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب را برعهده دارد. اهمیت خدمات شرکت بدان جهت که تمام آحاد مردم استان و تمام مشاغل و بخش های مختلف را در بر می گیرد و از طرفی تعیین موضوع«رضایت مشتری» به عنوان شاخص موفقیت و رمز بقای شرکت بر اساس خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه، ضرورت توجه به برقراری ارتباط موثر و کارا با مشتری را به نحوی که امکان پاسخگویی مناسب به خواسته های ذینفعان فراهم گردد را دو چندان کرده است. برقراری ارتباط موثر و مناسب با مشتری ما را در آگاهی از نظرات وی نسبت به نوع خدمات ارائه شده یاری نموده و از طریق شناسایی نکات مثبت و اثر بخش سازمان و نیز نکات منفی و آسیب رسان آن به عملکردی بهینه یاری می کند در واقع تمامی تلاش ها صرفا در نحوه ارائه خدمت به او ارزش پیدا می کند. از طرفی به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم در ارائه خدمات مطلوب مناسب و ویژه به مردم و برخورد مناسب کارکنان با مراجعان و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعان دستگاه های دولتی برنامه ارتقا و حفظ کرامت مردم در نظام اداری به عنوان یکی از ابزارهای هفتگانه تحول اداری منظور و به دستگاه های دولتی و موسسات عمومی ابلاغ شده است.