سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدابراهیم محمدپورزرندی – استادیار دانشگاه، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملت
کوکب شریفی – فوق لیسانس مدیریت صنعتی، محقق مرکز تحقیقات و برنامه ریزی بانک ملت

چکیده:

در نتیجه افزایش سریع تغییرات محیطی، همچنین افق روشن گستردگی بازارها و پیچیده تر شدن رقابت در پی آن، ضرورت مدیریت استراتژیک برای سازمانها غیر قابل اجتناب می باشد. امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی جهت مدیریت استراتژیک وپدیده ای غیر قابل انکار در سازمان اجین شده و کاربرد آن در بالاترین سطوح سازمانی تا جزئی ترین فعالیتها امری لازم الاجراست. مدیریت درست بر فناروی اطلاعات در سازمانهات می تواند کمک بسیاری در جهت مدیریت بر استراتژی ها و لرنامه ریزی برای هدایت سازمان باشد. کارت امتیاز متوازن یک سیستم مدیریت استراتژیک است که چشم انداز، ماموریت و استراتژی های سازمان را به صورت اهداف و مقیاسهایی در چهار دیدگاه مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری مورد بررسی قرار می دهد. هدف از این مقاله ارائه یک مدل بهینه مدیریت استراتژیک با استفاده ازفناوری اطلاعات و رویکرد کارت امتیاز متوازن (BSC) جهت مدیریت سازمانها می باشد.